«KAZDUAL – Қазақстанда қос құрылымды енгізу» – Жоғары білім берудегі біліктілікті арттыру бағдарламасы (Erasmus Plus) бірлесіп қаржыландыратын үш жылдық жоба. Жоба 2021 жылдың қаңтарында басталып, 2024 жылдың қаңтарында аяқталады. Жоба кәсіптік және жоғары білім беру деңгейлерінде кәсіптік білім беру арқылы икемді дуальды жүйені құру үшін саяси деңгейде қажетті ережелер мен ұсыныстарды әзірлеу бойынша пилоттық жоба ретінде қызмет етеді.
KAZDUAL жүйесінде D3.3 жеке курстарының пилоттық нұсқасы 2022-2023 оқу жылы ішінде жүзеге асырылады. Бір оқу жылы ішінде компаниялар, колледждер мен университеттер дуальды оқытудан кейін белгіленген бағдарлама бойынша жұмыс істейтін болады. Бұл Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігіне республикалық деңгейде өзгерістер енгізу үшін нұсқаулық болады. Жоба барысында оларды пилоттық енгізуді жүзеге асыру арқылы ҚР БҒМ қол жеткізілген нәтижелерге талдау жасай алады.
Өтінімге сәйкес, WP3 «D3.4 Таңдалған курстар үшін пилоттық аккредиттеу рәсімдері (өзін-өзі бағалау, оқу турлары және т.б.)» бойынша пилоттық аккредиттеу:
• IQAA, ACQUIN және CEENQA мүшелері таңдалған бағдарламаларды аккредитациялайды. Бұл да QA бөлігі. Олардың құжаттамасы пилоттық тестілеуден кейін жеке енгізулерді талдау және синтездеу нәтижелерін ұсынады. M32 жобасының маңызды кезеңі.
• Пилоттық бағдарламалар стандарттарды қайта қарауға қызмет етуі керек, өйткені олар көбінесе кәсіпорын қажеттіліктеріне сәйкес келмейді және оқыту мен оқыту құралдарын, әдістемелерін және педагогикалық тәсілдерді жетілдіреді.
• Пилоттық бағдарламаларды іріктеу кезінде әрбір ЖОО 2022-2023 оқу жылында басталатын пилоттық оқу жоспарына қатысу туралы келісімдер жасау үшін таңдалған компаниялармен дуальды тәжірибенің нақты тұжырымдамасын ұсынады.
• Дайындық кезеңінің нәтижелері бойынша пилоттық бағдарламаларды іріктеуді ЖОО таңдалған компаниялармен дуальды тәжірибенің нақты тұжырымдамасын анықтау үшін, тек қана икемді кәсіби бағдарламаны, соның ішінде бағдарлама тұжырымдамаларының икемділігін және оның ұзақтығын қамтамасыз етуді қамтамасыз ету үшін пайдаланатын болады. тағылымдамалар мен практикалық кезеңдер, сонымен қатар жеке сектормен 2022-2023 оқу жылында пилоттық бағдарламалар бойынша келісімдер жасасу.
Жоғарыда айтылғандардың негізгі нәтижесі ретінде Қазақстанда Модельдік дуальдық жүйені құру үшін қажетті дуальды кәсіптік білім берудің заңнамалық базасы мен аккредиттеу рәсімдері болады.
2. Жұмыс жоспары
Жобалық ұсынысқа сәйкес бұл ЖТ 2022-2023 жылдар аралығын қамтиды. жоба. Қатысқан серіктестер барлық оқиғаларды виртуалды ортаға көшіруді және кездесулерді өткізуді ескере отырып, WP3 үшін ұсынылған уақыт шеңберімен жалпы келісті. Төменде егжей-тегжейлі жұмыс жоспары берілген.
Overview of important milestones/tasks |
|
|
|
|
|
||
Task Nr. |
Task Description |
Milestone |
Responsible partners |
1.1 |
Introduction to accreditation procedures (Workshop-Q&A session) |
Nov 22 |
ACQUIN-CEENQA-IQAA |
Subtasks |
ACQUIN workshop |
early Nov 22 |
all partners |
|
Administrative requirements from universities side solved |
mid Nov 22 |
universities-colleges |
|
Appointment of a Kazdual Accreditation Team (contact persons in each organization) |
mid Nov 22 |
all partners |
|
Agreement on applicable standards |
until December 2022 |
ACQUIN-CEENQA-IQAA |
|
Agreement on the number of programs and applicants |
end Nov 22 |
universities-colleges |
|
Discussion on minimum requirements for calling a program "dual" |
December 22 |
universities-colleges |
|
Checking with Ministry of Education & IQAA |
December 22 |
|
|
Finalised curricula |
Dec 22 |
universities-colleges |
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2 |
Universities & colleges will apply a request to ACQUIN/CEENQA (template will be provided) |
Dec 22 |
universities-colleges |
Subtasks |
Application request for the pilot evaluation |
|
universities-colleges |
|
Workplan and activities agreed by all educational partners |
|
universities-colleges |
|
|
|
|
1.3 |
Guidelines to partners for the preparation of the self-evaluation report |
Dec 22-Mar 23 |
ACQUIN-CEENQA-IQAA |
Subtasks |
Bayreuth workshop guidelines shared with partners |
Done in Bayreuth - ppt on content shared already |
ACQUIN-CEENQA |
|
Monitoring of partners progress every 3 weeks |
|
ACQUIN-CEENQA |
|
Checking of self-evaluation reports initial drafts-good drafts-final |
|
ACQUIN-CEENQA-IQAA |
|
Final self-evaluation reports sent |
17thMarch 2023 (hard deadline) |
universities-colleges |
1.4 |
Recruitment & training of expert group |
|
ACQUIN-CEENQA-IQAA in consultation with all |
Subtasks |
Profile of expert group - number of expert group |
Dec 22 |
|
|
Expert Group identified |
Feb 23 |
|
|
Preparation of a schedule for site visit (sessions to be adapted as pilots/light version) |
January 2023 |
|
1.5 |
Conduction of online conference (site visit) |
Mid-End May 23 |
ACQUIN-CEENQA-IQAA |
Subtasks |
Guidelines and tips for preparing for the site visit (see also Bayreuth workshop) |
Feb 23 |
CEENQA |
|
Identification of common date 3 months earlier |
Feb 23 |
ACQUIN-CEENQA-IQAA |
1.6 |
Compilation of the Evaluation Report |
June-July 23 |
ACQUIN-CEENQA-IQAA |
Subtasks |
Writing of reports during summer |
|
|
1.7 |
Feedback from educational institutions on the Evaluation report |
Aug 23 |
universities-colleges |
Рөлді бөлу - WP3 ішкі жиналыстары
Қолданбада сипатталған рөлдер:
• Сонымен қатар, аккредиттеу және реттеу процедураларын TKK (IQA) және ACQUIN (EQA) қадағалайды. CEENQA пилоттық кезеңде сарапшыларды қамтамасыз етеді, ал ҚР БҒМ ережелердегі немесе заңнамадағы өзгерістерді анықтау үшін жобаның жүзеге асырылуын қадағалайды. Сапаны қамтамасыз ету деңгейінде жоба ESG және Сапаны қамтамасыз ету процедурасын ішкі қолдану және жеткізу үшін Эстониядағы TKK қатысуы арқылы одан әрі байытылады.
• CEENQA, Орталық және Шығыс Еуропадағы аккредиттеу агенттіктерінің қауымдастығы пилоттық кезеңде сарапшылар мен шолушыларды қамтамасыз етеді. IQAA да сонда өкілдік етеді және пилоттық жобаларға қатысу арқылы процедураларды қалай қолдану керектігін үйренеді.
• IQAA, CEENQA бөлігі ретінде, сонымен қатар жоғары оқу орындарындағы кәсіби практиктердің сапасын арттыру үшін желіні тарату және пайдаланудың тамаша арнасы болып табылады.
• Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі дуальді жоғары білім берудің барынша оңтайландырылған моделін әзірлеуге белсенді атсалысатын болады, өйткені ол ел үкіметіне үлгі болмақ. Аймаққа және секторға байланысты өнеркәсіппен және компаниялармен ынтымақтастық үлгісі әртүрлі болуы мүмкін, бірақ жоба қазақстандық студенттер, университеттер, кәсіби орталықтар мен компаниялар арасындағы әртүрлі ынтымақтастық сценарийлері үшін ортақ стандарттарды белгілейтін болады.
Жұмыс жоспарына сәйкес тапсырмалар мен қосалқы тапсырмаларды бөлу
Activity |
Lead partner |
Supporting partner |
Milestone |
1.1 Agreement on applicable standards |
CEENQA |
ACQUIN-IQAA-TTK-Kazakh partners
QA Expert Dr. Carlos Machado provides feedback |
1st good draft December 2022 2nd refined March 2023 3rd final after pilots August 2023 |
1.1 Program requirements (program “identity” card) |
ACQUIN LN |
CEENQA |
December 2022 |
1.2 Application request |
ACQUIN GM |
CEENQA- Kazakh partners |
December 2022 |
1.2 Workplan and activities updates, meeting minutes and monitoring |
ACQUIN GM |
CEENQA-Coordinator BS |
Ongoing |
1.3 Preparation of self-evaluation reports |
ACQUIN LN-YB |
CEENQA - Kazakh partners Support from TTK if needed based on their practice |
Common template December 2022 shared
Monitoring progress x3 mid.January-beg.February-mid.March 2023 |
1.3 Checking of final self-evaluation reports including traceability of files for experts |
ACQUIN LN-YB |
CEENQA |
Mid-end March 2023 |
1.4 Recruitment and training of expert group |
CEENQA |
ACQUIN-TTK-IQAA and OVGU provide expert suggestions |
Dec 2022-Feb 2023 |
1.4 Profile of expert group (matrix template – numbers) |
CEENQA |
ACQUIN will provide common template for profiles of experts & letter of identification of experts
QA Expert Dr. Carlos Machado provides feedback |
Dec 2022 |
1.4 Training of experts |
ACQUIN-CEENQA |
IQAA-TTK can also participate |
End February 2023 |
1.4 Scheduling pilot visits agenda |
ACQUIN |
CEENQA-IQAA Kazakh partners |
Finding common dates for all 6 pilots by January 2023
Agenda draft January 2023 |
1.5 Conduction of site visits (preparation of Kazakh partners) |
ACQUIN-CEENQA |
IQAA-TTK can also participate |
End April 2023 brief workshop for how to best present their uni-college |
1.5 Conduction of site visits |
ACQUIN- CEENQA
|
IQAA participates as observer |
Early-mid May 2023 |
1.5 Pilot splits |
ACQUIN Pilot Nr. 1,3,5,6 CEENQA Pilot Nr. 2 & 4 |
|
|
1.6 Compilation of reports |
ACQUIN-CEENQA |
QA Expert Carlos Machado & TTK provide feedback on template |
Template common by January 2023 June-July 2023 |
1.7 Feedback of education partners |
ACQUIN-CEENQA |
Kazakh partners |
Fine-tuning of reports August 2023 |
1.7 Certificates of training for KazDual accreditation team |
ACQUIN-CEENQA |
Kazakh partners |
June 2023 |
Introduction to accreditation procedures (Workshop-Q&A session)
Appointment of a KazDual Accreditation Team (contact persons in each organisation)
Partner |
Name-Surname |
Role |
|
Coordinator |
Bayan Sapargaliyeva |
National Coordinator/ Project Manager |
bonya_sh@mail.ru |
ACQUIN |
Giorina Maratsi |
Project Manager |
|
ACQUIN |
Dr. Lyazzat Nugumanova |
Project Manager |
|
CEENQA |
Jan Philipp Engelmann |
Project Manager |
|
CEENQA |
Maja Milas |
Project Manager |
|
TKTK |
Mihhail Kirejev |
Project Manager |
|
MERSK |
Banu Narbekova |
Project Manager |
|
IQAA |
Karylga Jigitcheyeva |
Project member |
|
M. Auezov South-Kazakhstan University |
BakhytkulAbdizhapparova |
Project member |
|
AlmazKaldybayev |
Executive in charge of pilot accreditation |
||
Abai Kazakh National Pedagogical University |
AsselAkpayeva |
Project member/ Associate Professor of the Department of Primary Education
|
|
Bayan Sapargaliyeva |
Project Manager |
||
Shakarim University of Semey |
Askar Kasymov |
Project Manager |
|
BuketovKaragandy University |
Svetlana Karstina |
Project Manager |
|
Electrotechnical college |
AkmaralImanbekova |
Project Manager |
|
Karaganda Higher Polytechnic College |
GabdissagytAubakirov |
Project Manager |
Өзін-өзі бағалау есебін дайындау бойынша серіктестерге арналған нұсқаулық
ACQUIN & CEENQA компаниясының 2022 жылдың қарашасында Байройттегі сапаны қамтамасыз ету семинарында жасаған презентациялары университеттер мен колледждер үшін өзін-өзі бағалау есептерін дайындауға негіз болады. Уақыт жоспарына сәйкес қосымша нұсқаулар беріледі. Аккредиттеу агенттіктерінің арнайы тобы әр 3 апта сайын қазақстандық серіктестердің жұмыс барысын бақылап отырады және сауалдарға жауап беру үшін байланыс нүктесі ретінде қызмет етеді. Қажет болған жағдайда қазақстандық серіктестерге есептерін жазуда қолдау көрсету үшін қосымша онлайн сессиялар өткізіледі.
Сараптамалық топты таңдау және оқыту
Сарапшы профилі
Пилоттық аккредиттеу рәсімі сараптамалық бағалау рәсімі түрінде жүзеге асырылады. CEENQA және ACQUIN жоба серіктестерімен кеңесе отырып, таңдалған KazDual оқыту бағдарламалары бойынша бағалаушылар ретінде әрекет ететін тәжірибелі және оқытылған сарапшылар тобын құрады. Сарапшылар аккредиттеу, сапаны қамтамасыз ету, дуальді кәсіптік білім беру мәселелері бойынша да, сәйкес бағдарлама пәні бойынша да білікті.
Сарапшы профилі |
|
|
|
Арнайы білім |
|
Synthesis of Expert Group
Pilot |
Requirements |
Additional profile requirements |
Nr. of experts needed |
Pilot 1 |
A+B |
|
3 (1 professor, 1 practitioner/or international QA expert, 1 student) |
Pilot 2 |
A+B |
|
3 (1 professor, 1 practitioner/or international QA expert, 1 student) International expert can be same with Pilot 1 |
Pilot 3 |
A+B |
|
3 (1 professor, 1 practitioner/or international QA expert, 1 student) |
Pilot 4 |
A+B |
|
Same experts with pilot 2 |
Pilot 5 |
A+B |
|
3 1 professor, 1 expert with VET knowledge common with Pilot 6, 1 student common with pilot 6 |
Pilot 6 |
A+B |
|
1 professor (other 2 experts are same with pilot 5) |
|
|
|
12 experts |
Ескертулер:
Жоғарыда айтылғандай, сарапшылық топтың құрамы барынша икемді болуы керек. Пәнге және қолжетімді сарапшыларға байланысты екі профессор (тиісті салалық тәжірибе + қосарлы оқу тәжірибесі) + бір студент жақсырақ болатын жағдайлар болуы мүмкін.
Expert Nr. |
Type (professor, international expert or practitioner, student |
Relevant for pilot |
Suggested nationality |
1 |
professor |
Pilot 1 |
German |
2 |
practitioner/or international expert |
Pilot 1, 2, 4 |
international |
3 |
student |
Pilot 1 |
National Kazakh |
4 |
professor |
Pilot 2, 4 |
German or Kazakh |
5 |
student |
Pilot 2, 4 |
National Kazakh |
6 |
professor |
Pilot 3 |
German |
7 |
practitioner |
Pilot 3 |
German |
8 |
student |
Pilot 3 |
International |
9 |
professor |
Pilot 5, |
international |
10 |
practitioner/VET expert |
Pilot 5, 6 |
international |
11 |
VET student |
Pilot 5, 6 |
German |
12 |
professor |
Pilot 6 |
National Kazakh |
Amount for experts participating in 1 procedure |
|||
Whole amount needed (3 experts per procedure=18) |
Бейтараптық туралы ереже
Бейтараптық біржақты әсер қалдыруы мүмкін жағдайларды ашуды талап етеді. Бұл, мысалы, мыналарды қамтуы мүмкін:
• Ағымдағы өтініш процесі, апелляциялық тыңдаулар немесе алдағы өзгерістер;
• Бес жылдан аз жұмыс немесе оқу тәжірибесі;
• Туыстары, жақын жеке немесе кәсіби байланыстары немесе университет/ТжКБ провайдері қызметкерлерімен қақтығыстар;
• Сертификаттау рәсіміне тікелей әсер ететін комиссияларға, консультативтік комитеттерге немесе консультативтік-кеңесші органдарға қатысу;
• Қазіргі уақытта қарастырылып жатқан оқу бағдарламасына байланысты қарқынды ынтымақтастық жобалары жүзеге асырылуда;
• Өткен жылдағы мүшелерді бағалау.
Сарапшының міндеттері
Сарапшылар келесі тапсырмаларды орындауға қатысуы керек:
Сұрақ-жауап сессиясымен бірге қолданылатын стандарттармен танысу үшін сараптамалық тренингке қатысу;
Өтініш беруші мекемелердің өзін-өзі бағалау есептерін оқу;
Оқу бағдарламасына дайындалған барлық материалдарды қарап шығу;
Қорытындылары негізінде бағалау есебінің бөліктерін жазыңыз (жұмысты сарапшылар арасында бөлуге болады). Сарапшылар оқу бағдарламасының болашақта аккредитациядан өтуі туралы өз пікірін білдіріп, қандай да бір ұсыныстар беруі керек. Аккредиттеу бойынша серіктестер назарға алынатын тиісті стандарттар мен аспектілері бар бақылау парағын береді. Қорытынды есептерді сарапшылардың жазбаша кері байланысы негізінде ACQUIN & CEENQA дайындайды.
Сайттағы ресурстарды онлайн-конференция арқылы сарапшылар тобына ұсынуға болады. Қажет болса, ұлттық сарапшы топтың өкіліне олардың оқу бағдарламасын сәтті орындау үшін жабдықталған-жетілмегендігін бағалау үшін бара алады.
Пилоттық аккредиттеу процесі сындарлы сынға негізделген «тең-теңімен» консультативтік процесс: егер сарапшылар бағдарламаны жақсарту жолдарын көрсе, оларды бағдарлама жетекшілерімен талқылау керек.
Онлайн конференция өткізу (сапарға бару)
Тиісті үлгі берілген.
Сонымен қатар, Байройттегі сапаны қамтамасыз ету семинарында (тиісті презентацияны қараңыз) CEENQA мекемелердің өзін көрсету және сайтқа баруға дайындық (n) этикетін ұсынды.